Get2Sport fodboldskole

Get2Sport Fodboldskole

De sidste 3 år har der i uge 32 været afholdt Get2Fodboldskole i Aalborg Øst.

Det er et samarbejde mellem KB 81 og AaB - Hvor børnene de først 2 dage er ved Torhøjskolen og de sidste 3 dage på AaB's anlæg.

Vi er så heldige at vi de sidste 3 år har været Danmarks største fodboldskole med 112 deltager.

Hvad er Get2Sport

Vi vil styrke idrætten i de mest udsatte boligområder
DIF har i mere end et årti arbejdet målrettet på at styrke de frivilliges vilkår og muligheder for at drive idrætsforening i de mest udsatte boligområder i Danmark. Siden 2005 har indsatsen været samlet under overskriften Get2sport.

Selvom der er store sociale og kulturelle forskelle i de udfordringer, den frivillige idræt møder i de udsatte boligområder, så har de det til fælles, at betingelserne afviger radikalt fra den frivillige foreningsidræt i resten af landet. Derfor er der behov for konstant aflastning og støtte til de frivillige ledere og trænere, for at børn og unge i disse områder af landet også har mulighed for at nyde godt af den sociale kapital, som vi ved, et aktivt foreningsliv kaster af sig.

Da vi søsatte Get2sport, var visionerne og målene mange. Mange af visionerne har vi ført ud i livet, og vi er nået i mål på en lang række projekter. Det er dog vigtigt at slå fast, at Get2sport ikke er et midlertidigt projekt eller en forbigående indsats, som har fuldført sin mission. Get2sport er DIF's samlede og særlige indsats for at støtte de specialforbund og foreninger, som har deres daglige virke i de mest udsatte boligområder. En indsats som foregår i tæt samarbejde med de relevante kommuner og ministerier.

Get2sport-indsatserne favner vidt, men når alt kommer til alt, så handler det først og fremmest om at rekruttere og fastholde frivillige ledere og trænere. Det er ingen stor kunst at få børn og unge ind i foreningerne i de udsatte boligområder; opgaven ligger i at tiltrække og fastholde de ledere og trænere, som giver det hele mening og ikke mindst får hverdagen til at fungere.